Za nami trzeci Dzień polskiej żywności

Zainicjowany przez twórców programu „Doceń polskie”, Dzień polskiej żywności stał się doskonałym pretekstem do rozmawiania o bogactwie i różnorodności oferty rodzimych wytwórców produktów spożywczych. Z okazji tego specjalnego „święta”,  25 sierpnia polska żywność była jednym z dominujących tematów stacji radiowych oraz wpisów w mediach i na portalach społecznościowych. 

Celem twórców Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, którzy są pomysłodawcami sierpniowego „święta”, jest uświadomienie konsumentom jak bogata i ciekawa jest oferta polskich producentów artykułów spożywczych. Tego dnia nie promuje się konkretnego artykułu, lecz cały sektor, zachęcając jednocześnie do wybierania żywności produkowanej w naszym kraju. To także świetna okazja, by „odświeżyć” zapomniane już nieco przepisy lub poeksperymentować z recepturami na klasyczne dania.

- Dzięki działaniom realizowanym od 2011 roku, w ramach programu „Doceń polskie”, mamy możliwość odkrywania wielu różnorodnych i ciekawych produktów spożywczych, zarówno z oferty lokalnych firm, jak i producentów o zasięgu ogólnopolskim. Tym co je łączy jest „polski akcent”, będący warunkiem wzięcia udziału w audytach organizowanych w ramach programu „Doceń polskie”. Zdaliśmy sobie sprawę, że choć w kalendarzu nie brak dni przypominających o konkretnych produktach (takich jak Dzień mleka, Dzień makaronu, czy Dzień  czekolady), brakuje okazji do „wyróżnienia” całego sektora. Tak powstał pomysł zainicjowania Dnia polskiej żywności, który byłby pretekstem do przypomnienia jaką wartość mają nasze rodzime specjały - wyjaśnia Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”.

- Dzień polskiej żywności spotkał się z bardzo dużym i pozytywnym odzewem. Cieszę się, że była to nie tylko okazja do rozmów o żywności, ale też sposobność odkrycia na nowo płodów rolnych i wyrobów spożywczych dostępnych na naszym rynku - dodaje.

W ramach Dnia polskiej żywności zorganizowano specjalną akcję w portalu Durszlak.pl. W przedsięwzięciu uczestniczyło 42 blogerów kulinarnych, którzy zaproponowali w sumie 96 przepisów na polskie dania różnego typu; począwszy od zup, poprzez dania główne, na deserach skończywszy. Poza tym, wśród inspiracji kulinarnych znalazły się receptury m.in. na przetwory, chleby oraz sosy. Polędwiczki wieprzowe w sosie kurkowym, puszyste drożdżówki z borówkami, marchewkowe kopytka, chipsy z botwinki, tarta z kurkami, jabłecznik z jagodową żelką, maślankowe udka z piekarnika, wegańskie masło i pstrąg pieczony na ziołowym ruszcie - to tylko niektóre przepisy przygotowane z okazji Dnia polskiej żywności.

Wszystkie smakowite propozycje blogerów są dostępne pod adresem: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/dzien-polskiej-zywnosci-2015/wpisy-w-akcji

Producenci żywności, których artykuły spożywcze zostały nagrodzone laurami programu „Doceń polskie” z okazji „święta” podzielili się z konsumentami kulinarnymi inspiracjami, przygotowali także ciekawe konkursy i promocje. W Dzień polskiej żywności zaangażowały się: Chrzanowska Manufaktura Wędlin, firmy: Kotaniec (producent wyrobów marki Folwark), Sertop, Śnieżka-Invest, Ziarenkowo, „Majonezy” SPP-H, Green Spoon oraz Społem PSS Lubin, PSS Społem Zawiercie i OCTIM Wytwórnia Octu i Musztardy. 

Więcej informacji na  temat działań tych producentów oraz wiadomości o  Dniu polskiej żywności dostarcza specjalna, dedykowana wydarzeniu strona internetowa, dostępna pod adresem dzienpolskiejzywnosci.pl.

Dzień polskiej żywności celebrowali nie tylko konsumenci i producenci żywności, którzy przygotowali akcje promocyjne i konkursy. Specjalne „święto” wzbudziło także zainteresowanie mediów. Rodzime wyroby spożywcze były tematem audycji w kilku radiostacjach (m.in. w Radiu Lublin), a przedstawiciele programu „Doceń polskie” gościli na antenie Radia Katowice. Okazja do świętowania była przedmiotem wielu wpisów w mediach społecznościowych. Dość powiedzieć, że tylko w mediach branżowych, ogólnoinformacyjnych i lokalnych ukazało się ponad 90 różnorodnych publikacji na temat Dnia polskiej żywności. 

 

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

 

Kontakt dla mediów:

Anna Koza

anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70